Omega-3 nenasycené mastné kyseliny a jejich nepostradatelnost v našem jídelníčku.

V České republice obliba ryb v jídelníčku sice stoupá, ale je to ještě pořád málo, navíc nejkvalitnějším zdrojem těchto kyselin jsou tučné mořské ryby. Omega-3 nenasycené mastné kyseliny mají dobrý vliv na naše zdraví, a proto bychom neměli jejich přísun v našem jídelníčku zanedbávat. Omega-3 nenasycené mastné kyseliny jsou prostě rybí tuk - nebojte se, je to ten zdraví prospěšný tuk. Nezapomínejme, že tělo si omega-3 vyrobit neumí. 

S čím nám pomohou? 

  • snížení rizika infarktu 
  • srdečně-cévní systém
  • zlepšení imunity
  • zlepšení paměti 
  • snížení hladiny cholesterolu (prevence vysokého krevního tlaku
  • správné usazování vápníku v kostech (velmi důležité u dětí)
  • bolesti kloubů u dětí, růstové bolesti u dětí 
  • astma
  • ekzém
  • lupénka


Prostě pro udržení správného stavu srdce, krevního tlaku, mozku a zraku jsou omega-3 velmi důležité. Nepostradatelné jsou také pro správný vývoj mozku a zraku plodu i kojeného dítěte. 

Abychom zajistili dostatečné množství omega-3 měli bychom jíst ryby alespoň 2x do týdne. Ne vždy to ale jde. Proto je dobré mít po ruce i VITAMARIN, který obsahuje unikátní rybí olej z mořské ryby Engraulis japonicus. Vitamarin představuje přírodní zdroj omega-3 nenasycených mastných kyselin a bude se hodit například při zvýšené hladině krevních tuků, při mozkových příhodách a při riziku trombóz. Rybí olej obsažený ve Vitamarinu má dobrý vliv také na psychiku, úzkostné a depresivní stavy. Působí také při oslabené paměti, nesoustředěnosti, senility a při Parkinsonově chorobě. Rybí olej má pozitivní vliv na podporu produkce serotoninu a proto působí na zlepšení nálady. Posiluje také kvalitu zubů, kostí, nehtů a vlasů.